Imunitet / Oksidativni stres

Nedostatak vitamina C se naziva hipovitaminoza C, dok potpun nedostatak vitamina C u organizmu se naziva avitaminoza C (kronična hipovitaminoza). Nedovoljan unos vitamina C u početku dovodi do lakog stvaranja modrica na tijelu, mišićne slabosti i općeg umora, gubitka kose, boli i oticanja zglobova, bolova u kostima, suhoće očiju i usta, gubitka apetita, sporog zarastanja rana, krvarenja iz nosa, malaksalosti i sklonosti infekcijama, te krvi u slini i urinu. Često se javlja i anemija iz razloga što je vitamin C neophodan za sintezu hemoglobina u krvi i sazrijevanje eritrocita. Visoki ili potpuni nedostatak vitamina C u tijelu dovodi do bolesti zvane skorbut, a očituje se krvarenjem kože, krvarenjem u mišićima, desnima i unutrašnjim organima što u konačnici može dovesti do smrti.

Vitamin C u našem proizvodu je u obliku kalcijevog-L-askorbata koji je puferski, za želudac manje agresivni oblik koji ima produljeno djelovanje tj. povećanu bioraspoloživost te je nježan za probavni sustav. Taj oblik vitamina C pruža i nadomjestak u obliku kalcija. Vitamin C MF je posebno dizajniran pripravak koji sadrži idealnu kombinaciju vitamina C i biljnih ekstrakata, velikih riznica antioksidansa i prirodnih izvora vitamina C. Upotpunjen je dodatkom MF-a koji je stvoren po uzoru na vječnu mladost Mediterana, a s ciljem maksimalne učinkovitosti vitamina, minerala i drugih dodanih nutrijenata.

Svakodnevnim unošenjem probiotika, prebiotika, dijetalnih vlakana te fermentiranih mliječnih proizvoda uravnotežuje se crijevna mikroflora važna za imunitet s obzirom na to da je čak 60% stanica imunološkog sistema smješteno baš u crijevima. Zdrava crijeva znače i jači imunitet organizma. Dijetalna vlakna vlakna pomažu u održavanju dobrog zdravstvenog stanja, u prvom redu poboljšavajući imunološke funkcije, održavajući normalnu želučano-crijevnu funkciju te sprečavajući infekcije. Proizvodi Kivilaks i Figalaks iz naše Herbalaks linije nude najprirodniji i najjednostavniji put do uravnoteženja vašeg probavnog sustava jer su bogat izvor topivih i netopivih dijetalnih vlakana.
Najbolje ga je uzimati s obrokom jer probavni enzimi pospješuju koncentraciju vitamina u krvi. Budući da je topiv u vodi, tijelo se lako rješava “viška” vitamina C kroz mokraću.Vrlo visoke doze mogu izazvati prolazne probavne tegobe poput mučnine, proljeva i grčeva. Neki znanstvenici tvrde da visoke doze (iznad 10 g) mogu poticati i stvaranje bubrežnih kamenaca te da vitamin C u takvim dozama uništava tjelesne zalihe vitamina B12. Američka akademija znanosti preporučuje da unos vitamina C u odraslih osoba svakako ne prelazi 2 grama dnevno, a američki Nacionalni institut za zdravlje preporučuje unos 15-45 mg vitamina C u djece, 75 mg u mladića, 65 mg u djevojki, 90 mg u odraslih muškaraca i 75 mg u žena. Pušačima se preporučuje uzimanje dodatnih 35 mg vitamina dnevno.

Voće i povrće uz vitamin C sadrže i cijeli niz drugih tvari, osobito flavonoida koji blagotvorno djeluju u sinergiji s vitaminom C. Ipak, u slučajevima neredovite i neadekvatne prehrane ili kod osoba starije dobi, osoba izloženih stresu, alkoholičara, kod osoba koje se oporavljaju od operacije, imaju opekline ili rane, kod osoba na dijalizi te osoba izloženima zagađenjima iz okoliša koristan može biti povišen unos vitamina C kojeg je najčešće teško postići prehranom pa nam tada itekako pomažu dodaci prehrani. Visoke doze vitamina C, koje je moguće osigurati tek dodacima prehrani vrlo su korisne u zimsko doba infekcija. Iako vitamin C ne može spriječiti zarazu gripom ili prehladom, dokazano je da u dozama od 1-2 g dnevno skraćuju trajanje i ublažavaju simptome obične prehlade.

Zdravi kutak