Interakcija imuniteta i načina prehrane

Još su se stari Egipćani i Hipokrat složili oko važnosti probave za očuvanje zdravlja, što danas možemo objasniti, između ostalog, putem imuniteta.

Često se zdravlje poistovjećuje sa zdravim imunološkim sustavom, što nije ni čudno s obzirom da se svakodnevno susrećemo s mnoštvom patogena i toksina.

Najveći put doticaja štetnih tvari i organizma jest probavni trakt, kroz koji svakodnevno prolaze velike količine hrane i tekućine, stoga se u njemu nalazi najveći broj imunoloških stanica. Dakle, održavanjem zdravlja probavnog sustava, ujedno jačamo i imunitet.

Poremećeni energetski unos, u smislu pretjeranog ili nedostatnog unosa oslabljuje imunološki sustav, što čini osobu podložniju infekcijama. Također nepravilna prehrana, bogata jednostavnim šećerima i masnoćama, nerijetko je deficitarna na vlaknima, što doprinosi neravnoteži između "dobrih" i "loših" bakterija, te u konačnici oslabjelom imunitetu.

Ravnoteža crijevne mikroflore važna je za očuvanje i jačanje imunološkog sustava i cjelokupnog zdravlja, a zadnja istraživanja idu u smjeru regulacije tjelesne težine pomoću mikrobiote.

Probavni sustav sadržava 60% imunoloških stanica organizma, što ga čini našim najvećim imunološkim organom.

Za zdravlje probavnog sustava nužan je unos prehrambenih vlakana. Cjelovite žitarice, povrće i voće, pružaju dovoljno hrane za "dobre" bakterije, osobito probiotike kao što su LGG i Biffidobacterium, koje dokazano održavaju zdravlje probavnog i imunološkog sustava. Visokovrijedne bjelančevine i nezasićene masti, osobito maslinovo ulje, također su dobar saveznik u jačanju organizma.
Vitamini i minerali, kao i bioaktivni spojevi, također su ključni za jačanje obrambenog sustava.