Magnezij – ključan za oporavak mišića nakon napora

Fizički aktivne osobe gube magnezij puno brže nego osobe koje žive sjedilačkim načinom života. Najbrži gubitak magnezija doživljavaju upravo sportaši u sportovima izdržljivosti – trkači, biciklisti i triatlonci.

Značaj magnezija jasan je stručnjacima od kada se istražuje sportska prehrana. On igra glavnu ulogu kada se govori o kontrakciji mišića, stabilnosti skeleta, kvaliteti sportske izvedbe itd.

Jedna od najvažnijih funkcija magnezija je omogućavanje mišićima, koji su umorni i oštećeni nakon sporta, da se opuste i prirodno regeneriraju.

Na staničnoj razini, magnezij se nalazi unutar mišićne stanice, a kalcij oko nje. Kada mišić treba djelovati, omogućava se da njegove stanice budu “zalivene” kalcijem i on se tada kontrahira (stisne). Zadatak magnezija u tom procesu je da nakon kontrakcije “istjera” kalcij iz stanice i omogući vraćanje mišića u opušteno stanje.

Uz kalcij, iz mišićne stanice se izbacuju i toksini i stanica se popravlja, spremna za ponovnu kontrakciju. Ako nema dovoljno staničnog magnezija, iz stanice se ne uspije izbaciti sav kalcij i stanica se ne uspijeva potpuno opustiti. Naravno, ne izbace se ni svi toksini. Nemogućnost da se mišićne stanice opuste i potpuno oporave posebno je problematična kod trkača koji u ovakvim slučajevima često dobivaju grčeve u mišićima.

Osim grčeva, simptomi nedostatka magnezija su i trzanje mišića kod mirovanja i poremećaj sna. Ključ brzog oporavka zapravo se krije već u samoj aktivnosti – adekvatno “čišćenje” mišićnih stanica za vrijeme sportske aktivnosti smanjit će pojavu upale te pomoći u čišćenju krvi od laktata, a za to je potrebno imati dovoljno magnezija u organizmu.