Nedostatak željeza

Suvremeni preparati željeza pored željeza u obliku aminokiselinskih kelata, sadrže i vitamin C i/ili bioflavonoide, jer oni jačaju apsorpciju željeza, a time i njegove povoljne učinke na organizam. 
Vitamin C kao kalcijev L-askorbat je blag za želudac. Djeluje kao reducirajući agens - sposobnost reduciranja Fe (III) u dvovalentno Fe (II), što je važno za poticanje njegove apsorpcije u crijevima.
 
Herba Fe sadrži lako probavljiv oblik keliranog željeza, željezov pidolat, s dodatkom vitamina C i bioflavonoida za njegovu maksimalnu iskoristivost. Ne opterećuje želudac, odlično se upija iz crijeva te nema štetni učinak na zube i probavu.
 
Određeni lijekovi mogu pokazati interakcije sa željezom, stoga je potrebno obratiti pažnju na preparate koji se uzimaju. Najbolje je posavjetovati se sa liječnikom.
• Istodobna primjena tetraciklinskih antibiotika (Doksiciklin, Hiramicin) i željeza uzrokuje smanjenje terapijske koncentracije antibiotika
• Istodobna primjena željeza i fluorokinolana (Ciprinol, Citeral, Ciflox…) može smanjiti apsorpciju i uzrokovati snižene terapijske vrijednosti lijeka 
• Antacidi (Gastal, Rupurut…) i kalcijevi spojevi smanjuju apsorpciju željeza
Da bi se izbjegla ta interakcija, najbolje se posasvjetovati sa liječnikom i željezo uzimati 2 sata prije ili 2 sata nakon.
Oboljeli od hepatitisa C koji ne reagiraju na terapiju interferonom imaju veće zalihe željeza u jetri. Štoviše, pokazano je da redukcija razine željeza puštanjem krvi uzrokuje još veće oštećenje jetre uzrokovano hepatitisom C. Stoga, oboljeli od hepatitisa C ne bi smjeli uzimati suplemente željeza
 

 

Tijelo može dobiti željezo iz životinjskoga ili biljnog izvora. Željezo životinjskoga podrijetla dobro se apsorbira u tijelo (20 – 25% željeza). Nalazi se u mesu (osobito jetri, iznutricama, crvenom mesu poput govedine, teletine) ribi i peradi. Crveno meso (govedina, svinjetina, janjetine) prije pripreme ima crvenu boju zbog mišićnog proteina – mioglobina koji je značajan izvor željeza u hrani. Bijelo pileće meso sadrži najmanje, a govedina najviše mioglobina.
Željezo biljnoga podrijetla lošije se apsorbira u tijelo (samo 5%). Nalazi se u kakau, leći, žitaricama, mahunarkama (grašak, grah), cikli, voću (bademima, marelicama, šipku, grožđu, smokvama itd). 
 

Zdravi kutak