Nesanica

Općenito, suplementi za pomoć kod nesanice su najučinkovitiji kada se koriste povremeno, u kratkotrajnim situacijama kao što su putovanja kroz različite vremenske zone ili oporavak od različitih medicinskih postupaka. Preporučuje se korištenje „po potrebi“ umjesto na dnevnoj bazi kako bi se izbjegla ovisnost i tolerancija.

Jet lag je privremeni poremećaj cirkadijskog ritma koji se javlja kada se putuje kroz vremenske zone. Simptomi uključuju pospanost, umor, glavobolju, želučane smetnje i nesanicu. Simptomi se obično javljaju unutar jednog ili dva dana nakon leta kroz dvije ili više vremenskih zona. Preporučamo uzimanje jedne kapsule prije spavanja na prvi dan putovanja te slijedećih nekoliko dana po dolasku na odredište.

Sami sebi pokušajte pomoći vođenjem dnevnika spavanja, kako biste stvarno utvrdili koliko spavate. Izradite tablicu koja će uključivati podatke: - vrijeme kada idete spavati - koliko vam po prilici treba vremena da zaspite - koliko puta ste se probudili tijekom noći - koliko dugo ste sveukupno spavali - osjećate li se odmorno kada se ujutro probudite - koliko ste dugo bili budni u noći - kada i što ste jeli i pili prije spavanja - pod kolikim ste stresom i imate li kakve druge emocionalne ili fizičke probleme - koje lijekove uzimate

Potreba za snom varira od osobe do osobe i mijenja se tokom života. Većini odraslih osoba potrebno je 7-8 sati spavanja kroz noć. Za razliku od nas novorođenčadi je potrebno 16 do 18 sati spavanja dnevno, predškolskoj djeci treba 10 do 12 sati dnevno, a školskoj djeci i odrasloj djeci treba najmanje 9 sati sna. Međutim, individualne potrebe znatno se razlikuju.

Umjetno svjetlo povećava razinu hormona stresa tijekom noći, a učestalo izlaganje umjetnom svjetlu tijekom spavanja povećava rizik od nastanka kronične upale, inzulinske rezistencije i bolesti kardiovaskularnog sustava. Spavanje uz umjetno svjetlo može uzrokovati nesanicu i uzrokovati hormonalnu neravnotežu. Melatonin je hormon neophodan za opuštanje i spavanje, a umjetno svjetlo narušava oslobađanje melatonina. Melatonin je taj koji snižava razinu krvnog tlaka, glukoze i tjelesne temperature. No, oslobađanje melatonina se dramatično smanjuje uz prisutnost svjetla. Znanstvenici u ustanovili da osobe koje spavaju uz umjetno svjetlo imaju za 50% manje melatonina u tijelu. Upravo iz tog razloga preporučuju da spavate u svježoj, prozračenoj i mračnoj sobi.

Zdravi kutak