Piramida pravilne prehrane

Piramida pravilne prehrane

Piramida pravilne prehrane zasniva se na zakonima ravnoteže, umjerenosti i raznolikosti dnevne prehrane.

Prva piramida pravilne prehrane uvedena je 1992. godine. Harvard School of Public Health Nutrition Service je 2005. godine upozorio na manjkavosti piramide dnevne prehrane te zbog toga piramida doživljava redizajn.

Nove prehrambene smjernice upozoravaju na važnost svakodnevnoga unosa raznovrsnih namirnica, promiču prehranu bogatu povrćem, voćem i cjelovitim žitaricama i upozoravaju da ukupni dnevni unos energije ovisi o spolu, starosti i načinu života, kao i važnost svakodnevnih fizičkih aktivnosti i održavanja pravilne tjelesne mase.

• Žitarice: konzumirajte najmanje 6-11 porcija dnevno
• Povrće: svakodnevna konzumacija svježeg ili kuhanog povrća - zeleno lisnato povrće, crveno i narančasto povrće, te grahorice.
• Voće: svakodnevno konzumirajte 2-4 porcije različitog voća (jabuke, šljive, avokado, naranče, borovnice…).
• Ulja i masti: ograničite uporabu zasićenih masnih kiselina dok nezasićene masne kiseline imaju povoljan učinak na zdravlje.
• Mlijeko i mliječni proizvodi: vrijedan izvor kalcija koji nam je svakodnevno potreban za rast, razvoj i održavanje koštane mase te za razne dodatne funkcije u tijelu.
• Meso i mahunarke: konzumirati 2 serviranja iz grupe namirnica mesa, mesnih proizvoda i mahunarki, važno uključiti namirnice koje sadrže visok udio omega-3-masnih kiselina, poput ribe (losos, tuna ili pastrva).
Tjelesna aktivnost: preporučuje se svakodnevna tjelesna aktivnost u trajanju od 45 minuta.