Varikozne vene i prehrana

Proširene vene čest su poremećaj, osobitno kod žena. Nastaju uslijed oslabljenja venskih vavula, koji omogućavaju povratak krvi iz tijela u srce, suprotno gravitacijskoj sili. U tom slučaju dolazi do nakupljanja krvi u ekstremitetima, najčešće na stražnjoj i unutarnjoj strani nogu.

Često nastaju kao posljedica dugotrajnog sjedenja i  stajanja, kao i zbog prekomjerne tjelesne težine, izostanka tjelesne aktivnosti, pušenja, pretjerane konzumacije alkohola, loše prehrane, opterećenja nogu visokim petama, nošenjem tijesne odjeće te uslijed loše probave.

Kako prehranom ublažiti simptome varikoznih vena?

  • Jesti barem 5 porcija svježeg povrća i voća dnevno – tamnozeleno lisnato povrće, crveno povrće i voće, bobićasto voće, citrusi, aronija, nar, jabuka s korom, marelice, trešnje, jagode, svježe cijeđeni voćni sokovi i  smoothie  - bez dodataka šećera
  • Češnjak i luk uvrstiti u prehranu
  • Rafinirane žitarice i njihove proizvode zamijeniti cjelovitim žitaricama
  • Obavezno u prehranu uvrstiti heljdu
  • Konzumirati orašaste plodove  i sjemenke (chia, suncokret, buča)
  • Birati zdrave masnoće, ekstrta djevičansko maslinovo ulje, bučino ulje, masna plava i avokado
  • Konzumirati kvalitetne bjelančevine iz mesa (teletina, govedina, piletina) i jaja te ribe
  • Preporučaju se u umjerenim količinama kava, čaj (zeleni, žuti, crni), tamna čokolada (vrlo visoki postotak kakaa), umjerena konzumacija kvalitetnog crnog vina

Tjelesna aktivnost

  • Šetnja, barem pola sata dnevno – isteže i jača listove, vožna bicioklom, orbitrek
  • Vježba 1. – leći, ispružiti noge, ruke saviti ispod glave, povlačiti koljena prema bradi, 20 ponavljanja
  • Vježba 2. – leći, saviti ruke ispod glave, ispružiti noge, prste na stopalima povući prema sebi, podizati jednu po jednu nogu sporo, bez savijanja u koljenu, 20 ponavljanja za svaku nogu

Dodatni savjeti:

  • Što manje stajati i sjediti, ako je moguće, podignuti noge na povišenu klupicu
  • Odmarati noge tako da ih podignete poviše razine srca, najmanje ½ h
  • Koristiti čarape za vene
  • Toplo – hladne kupke, izbjegavati dugo zadržavanje u toploj vodi
  • Kupke s eteričnim uljima (citrusi, smilje)
  • Hladni oblozi
  • Uzimati vitamin C (oko 500 do 100mg /dan), vitamin E i cink
  • Ekstrakti šumske brusnice, veprine, divljeg kestena (standardiziran na16 do 20% escina), ulja sjemenki grožđa, lista vinove loze – potražiti u ljekarnama